Такий пристрій, як коректор фари, з’явився в автомобілях у середині XX століття, коли фари стали яскравішими і виникла проблема засліплення. Коректор фари допомагає вирішити цю проблему шляхом регулювання рівня освітлення. Перші коректори були механічними та дозволяли вручну регулювати положення фари залежно від навантаження в автомобілі або ухилу дороги. Це забезпечувало оптимальне освітлення дороги без ефекту осліплення для інших водіїв. З часом з’явилися електронні коректори фари — точніші та зручніші у використанні. Сьогодні коректори різних конструкцій є на всіх автомобілях. Але працюють належним чином вони далеко не завжди.
Види коректорів фари та їх поширені поломки
У автомобілях, які сьогодні пересуваються дорогами України, використовуються різні коректори.
- Механічний коректор.
Незважаючи на те, що він давно вважається застарілим, його, як і раніше, можна зустріти на радянських автомобілях і навіть на деяких літніх іномарках: Dacia, Renault, Hyundai та інші. Найчастіше ці коректори повністю зношені, вони можуть бути зламані ручки регулювання. У найкращому разі вони працюють, але не можуть забезпечити точність налаштування, а відремонтувати їх неможливо через відсутність деталей.
- Електромеханічний коректор.
Цей тип працює з використанням електричного приводу та дозволяє регулювати кут нахилу фар за допомогою перемикача в салоні. Його можна зустріти на безлічі і бюджетних, і преміальних не нових моделей: Volkswagen Golf, Audi A4, A6, Q7, BMW 3 Series, 5 Series, X5, Mercedes-Benz C-Class, E-Class, S-Class. Основні проблеми, з якими стикається електромеханічний коректор — поломка приводу, електричні неполадки, такі як обрив проводки або перегорання запобіжників, а також несправність перемикача. Такий коректор можна відремонтувати, але з урахуванням складності ремонту ціна на нього може зрівнятися з ціною нової фари на опель вектра а, тому власники часто відкладають вирішення проблеми.
- Автоматичний коректор.
Встановлено в автомобілях молодших 2000 року. Ця система використовує датчики для автоматичного регулювання кута нахилу фар, залежно від навантаження в автомобілі або умов дороги. Через десятки років експлуатації датчики починають збоїти, а електронних компонентах виникають різні несправності. Ремонт, як правило, коштує власникам кілька сотень доларів, які ніхто не поспішає викладати.
- Адаптивний коректор фар.
Пропонує більш складні функції, такі як автоматичне перемикання між дальнім та ближнім світлом, зміна напрямку світлового пучка при повороті тощо. Зустрічається на сучасних та преміальних моделях, власники яких, як правило, можуть дозволити собі ремонт. Типові поломки можуть бути пов’язані з несправностями в електроніці, механічними ушкодженнями, збоями програмного забезпечення та ін.
Є кілька причин, через які люди можуть роками їздити з несправним коректором фар: нерозуміння проблеми, фінансові міркування тощо. Незважаючи на те, що їзда з несправним коректором фари є порушенням ПДР, в Україні за це майже неможливо отримати штраф, тому багато хто ігнорує несправність.